torsdag 22 juli 2010

Semester....

Jag är ju inne på min andra vecka på semestern och BLOGGEN har nästan tagit SEMESTER den med som ni märker. ;o)
Jag har ju börjat i sommar igen att gå ut på mina små MORGONPROMENADER.Eftersom jag sover så dåligt, knappt 4 timmar per natt så är man ju som ett vrak när man vaknar på morgonen eftersom man bara har ont ont och inte kan sova.Man känner sig mer död än levande men då är det bra att bara gå upp och klä på sig och så gå ut på en liten promenad.Dels så får man röra på sig vilket är skönt för ryggen så smärtan går bort, dels får man lite FRISK LUFToch känner sig lite lite piggare även om man fortfarande ser ut som ett vrak.

Det tar ett par timmar innan man känner sig som människa igen och sen kan man komma hem och äta lite frukost.Väldigt skönt även om jag skulle behöva några timmars sömn till.Men man får helt enkelt försöka göra det bästa av situationen när man har så ont att man inte kan sova och nu på sommaren är det ju perfekt då man kan gå ut och gå på morgonen för det är faktiskt ofta ganska bra väder just så tidigt på mornarna här.Skönt att bara gå upp slippa sminka sig bara borsta tänderna och sen gå.....Vid 7-tiden är det fortfarande så tyst i stan så man hör mest fiskmåsarna och det är ganska härligt tycker jag innan staden liksom vaknar upp.

Sista biten går jag alltid vid VÄTTERN....Gillar den biten vid vattnet för det är så härligt rogivande att höra vågorna när de slår mot stenarna och man blir lite lugn och avslappnad på nåt vis.
Jag filmade några snuttar idag med iPhonen. Jag ser verkligen ut som ett vrak innan man får bort smärtan och piggnar till , osminkad , skitfet och alldeles rödmosig för man blivit lite varm av promenaden...men jag får bjuda på det ena av de klippen jag filmade ändå...dock blev det väldigt väldigt dålig kvalite på filmen då jag laddade upp den på youtube, vet inte om det är bara för att telefonen har quicktime och annat format för på datorn ser den helt ok ut i kvaliten men inte på youtube, men skit samma..Nästa gång ska jag ta med kameran och filma så det verkligen syns hur fint det är men sålänge får det duga med denna kortfilm..kanske lägger jag upp den andra sen oxå även om jag ser ännu värre ut i den...så inga kommentarer om det tack!!

Hoppas ni får en bra dag här har REGNET kommit nu.Jag klarade mig bra från regnet när jag va ute och gick så tidigt, några droppar kom under ett par minuter men de försvann lika fort igen.
Kram Malin

Inga kommentarer: