fredag 23 juli 2010

Händelserik dag!

Oj oj här händer det grejjer vill jag lova... ;o)
Kan bli lite långt inlägg så vi får se om du orkar läsa hela vägen. ;o)

Först och fräst tror jag att jag åkt på en förkylning, det är så typiskt alltid då jag kommer igång med träningen så blir jag sjuk på nåt vis??? I morses va jag så trött så jag kom aldrig ut på min morgonpromenad och jag får nu nästan ÅNGEST när jag inte kommer ut på dessa! Ska lägga mig och vila lite sedan och eftersom det faktiskt är ganska kallt och molnigt här idag så kanske jag i alla fall kan komma ut på en liten liten promenad lite senare i alla fall.Det vore skönt.Alvedon och nässpray har fått intas här under dagen, men jag får väl kanske va glad att inte vädret är super idag då.

Ja sen har jag faktisk LAGAT MAT idag oxå, asch då tänker ni som gör det varje dag, men jag som tycker det är ett nödvändigt ont och slarvar VÄLDIGT med maten då inte barnen är här har tagit mig i kragen idag.Visst är jag duktig! ;o)
Först va jag och handla och sen testade jag  faktiskt ett recept som jag hittade via Hannas blogg på en pastasallad med kyckling och den var MYCKET GOD så jag kan varmt rekomendera den till er.
Receptet hittar ni HÄR.
 Som sagt jättegott så testa den.Blev ju en stor skål så den lär ju räcka ett par dagar i alla fall. =o)

Idag skulle vi oxå åka och kolla på crosskläder till sonen.Sa till barnen att springa ut i förväg och 2 sekunder senare kommer de in och hojtar
-Mamma mamma du måste komma ut och rädda en igelkott!!Den har fastnat, den är i trappen!
Oj då tänkte jag genast, vi har ju räddat en igelkott 2 ggr ur garaget förrut så det va väl dax för samma igelkott igen tänkte jag.
Men va får jag se om inte den sötaste lilla IGELKOTT BEBIS som antagligen trillat ner i vår källartrapp och kan ju såklart inte komma upp!Stackars Igelkottmamma som fått lämna sin bebis då hon inte kunde få upp den och inte vet vi hur länge den varit där heller men det har väl hänt i natt kan jag tro eller i förmiddags.Så på med handskarna och upp med den söta lilla Igelkottsbebisen.Vi la bort den vid buskarna där vi brukar se mamma igelkott och vi hoppas att de återfinner varandra!!När vi kom hem igen så va den i alla fall borta, den lill* va ju helt vettskrämd.
Nåja vi hoppas det gårr vägen för igelkottbebisen och Jeppe, ja han fick inte bara en uppsättning crosskläder utan 2, samt lite skydd och ytterligare en hjälm.... Tror han tjatat hål i öronen på sin mamma riktigt bra denna gången... ;o)
Kram!

2 kommentarer:

Marica sa...

Ser mummsigt ut!
Kram på dej

SusanLotus sa...

Salladen ser delikat ut! Den måste jag prova och ta med en dag på stranden :)