söndag 6 februari 2011

Känsliga tittare varnas! ( alltså Ullis ;o)....)

Har inte skrivit på en hel vecka, har inte orkat faktiskt.
Här har vi haft sjukstuga både förra veckan och denna veckan så det finns inte mycket kul att berätta.
Jeppe va hemma förra veckan med huvudvärk och feber.
Jag fick dra ut en tand förra fredagen lite akut sådär, fick en jävla huvudvärk och värk i munnen efteråt.Har aldrig fått det förut när jag dragit ut en visdomstand.Åkte antagligen på samma skit som Jeppe men världens huvudvärk feber osv så på onsdag pallade jag inte att jobba mer utan gick hem från jobbet efter 2 timmar.Kan tala om att jag åkte hem och sov i flera timmar helt färdig va jag.Hade ju jobbat sen måndagen trots att jag var sjuk liksom...

Fick gå tillbaka till tandis i fredags eftersom värken i munnen inte ville släppa men allt såg bra ut och det var inte infekterat.Huvudvärken har varit migränlik och hemsk.Men jag skulle ta Ipren ihop med alvedonen så det gjorde jag och peppar peppar har det blivit bättre.Kommer tillbaka lite huvudvärk när tabletterna släpper men inte alls lika kraftig som innan så det är nog på väg bort nu.Har hållt mig inne mest hela helgen förutom en liten promenad i fredags.

Igår är Björn med barnen och badar.Jesper halkar och stupar ner i backen med ansiktet först.Slår ut en halv tand samt att samma tand blir jättelös.Blöder som ett svin ungefär.Badvakterna var visst jättebra och tog hand om dom.

Jeppe fick åka till akuten och träffa doktorn och kommer in och får 
lägga sig på en säng där.
Hade såklart skitont i både munnen och huvvet som han smällt i.
Då kommer doktorn och frågar:

-Har du ont?
-Va FAN tror du?! Va tror du jag gör här? , svarar Jeppe 10 år med blod 
i hela ansiktet.

......;o) Jag vet att han inte ska svära men just i detta kaoset så 
tyckte jag det va lite roligt för egentligen är det ju en väldigt dum 
fråga doktorn ställer. ;o)Så jag måste faktiskt smågarva lite.

I alla fall , lite seriösare, Jeppe fick bara kolla blodtryck och så han 
inte hade nån hjärnskakning osv.Men han måste till en tandläkare, men 
då FANNS det inga tandläkare tillgängliga,Inga jobbar och inga har 
jour?!! Helt knäppt sa doktorn men imorgon ringer ni det här numret, 
överdriv om ni måste men se till att få en tid.Får ni ingen tid ringer 
ni 112 och ser till att få en.
Idag rinde de då in och fick en tid direkt så Amanda är hos mig en stund medans Jeppe kollar tanden.
Ja hej och hå vilka 2 veckor det varit!! 
Nu ska jag sätta i mig lite alvedon/Ipren och sen ska jag ta det lugnt.Imorogn är det ju tyvärr jobb igen som gäller.

KramMalin

Inga kommentarer: