tisdag 8 februari 2011

Lite här och lite där...

Jag härjar runt både lite här och där här hemma i huset.
Jag RENSAR ut på skit som bara ligger och tar plats här i huset och försöker få lite ordning på saker och ting samtidigt.Det tar en himla TID, men å andra sidan har jag inte bråttom och jag donar inte runt varje dag.Det blir lite då och då när andan och orken faller på.
Under tiden ser det HEMSKT ut här hemma, saker överallt men å andra sidan är det bara jag och barnen som ser det. ;o)

Jättetrött efter jobbet idag, precis när vi skulle sluta ser jag att jag kört en jävla massa skit, blev säkert minst 3 pall skrot, fan oxå.Men hela dagen har varit stressig och med missöden hit och dit.Ja ni vet,  en sån där dag då det mesta bara vill småkrångla och man stressar igenom hela dagen, på nåt vis.

I alla fall har jag hållit på att tvätta här hemma idag så nu är det bara två maskiner kvar och de ska jag ta tag i imorgon.Väl i KÄLLAREN så fick jag lite till gjort inne i syrummet idag, ser för hemskt ut där inne men samtidigt nu som jag ska packa upp allt igen efter översvämningen så rensar och rensar jag oxå.Vilken tid det tar att gå igenom allt när man ska göra det GRUNDLIGT oxå!
Denna hyllan har jag börjat på idag, jag gjorde ju den andra hyllan förra gången då jag har 2 sånna här stora hyllor i rummet.Det är de 2 översta raderna med pärmar som jag ställt ordning på idag.Fick massa plats på skrivbordet igen för där stod allt detta och skräpade.
Nu har jag 5 stora kartonger med tyger som ska packas upp, ska faktiskt rensa ut en del och sälja av tror jag.Mycket klädtyger som jag bla köpte när jag pluggade på väv och sömnadslinjen i Skara.

Jag syr inte kläder till mig själv utan det blir ju mest till dockan så det känns som att dessa tyger bara tar plats just nu.Som tur är så är det massa klassiska tyger som inte blir omoderna, mest svart om jag inte minns fel till byxor,kjolar, toppar osv.Får se vad jag bestämmer mig för att göra.Kan ju spara lite men jag har tyger så det skulle räcka en livstid tror jag....

Ja lite i taget så ska det väl i framtiden bli ordning i det här huset oxå!!
NU ska vi i säng här, eller i alla fall barnen till att börja med.Men jag är så trött idag så det blir nog några varv virkning på tårtan och sen knoppar nog jag in jag med.
Sov gott.
Kram

1 kommentar:

Anne sa...

Visst är det gott när man får röjt i sina vinklar och vrår, det känns så befriande på något sätt.

Kaosdagar på jobbet är ju inget man ser fram emot, men man får se det så att det kommer dagar som bara kan bli bättre.

Kramizar Anne