torsdag 24 februari 2011

BRRRRRRRRRRR va det är kallt!!

Jag fryser ända in i skelettet just nu, är som en isbit som aldrig tinar. ;o)

Jag har haft fullt upp denna veckan och än är det inte slut.Det är tider att passa varje dag från måndag till söndag denna veckan.
Mån - Tandis
Tis - Tandis samt föräldramöte i Jeppes klass.
Ons - Tandis
Tors - Skridskotur på vättern samt föräldramöte i Amandas klass.
Fred - Möte på jobbet efter jobbet
Lör - Fotbollscup i Skövde
Sön - Kalas hos brorsan i Skövde

mån,tis och onsdag har Jesper varit hos tandläkaren.Hans tand har växt fast igen och det känns ju superskönt! Den står ut lite mer än den andra nu men huvudsaken är att han har en tand.Så nu i veckan har han då fått bygga på tanden osv. Igår skulle vi bara dit för att slipa till en liten vass kant som var på baksidan, han var jättegrinig och på dåligt humör när vi gick dit så vi gick och prata lite och jag försökte få honom på lite bättre humör.

På hemvägen tyckte jag vi kunde gå stranspromenaden hem och samtidigt passa på att kika på isen.Han var inte jätteförtjust över detta först...tills vi kom till isen.
Vi passade på att gå ut på isen såklart då den är så himla fin på vättern i år.Helt fantastisk vacker skulle jag nog vilja säga t.o.m.Jeppe blev genast på bättre humör och tyckte det var hur coolt som helst så vi var där en stund och gick på isen tills vi kom till *vår* brygga.Där gick vi upp på bryggan och sen har vi typ 5 min hem. Isen är tjock och fin och alldeles blank.Är sprickor här och där och där ser man verkligen hur tjock isen är.
Som ni ser var vi inte alls själva på isen igår.
Så vi bestämde genast att vi idag skulle gå dit och åka skridskor. Fast idag var det inte alls lika soligt och fint utan mest blåsigt och jättekallt.Och vi var nästan ensamma på isen då det var grått och blåsigt ute.Men vi gick dit ändå idag för jag hade lovat barnen detta så de var så förväntansfulla.Vi tog med varm choklad och mackor så vi kunde fika lite om vi blev sugna.
Vi var där en timma idag sen var vi stelfrusna och gick hem.Det är tur att vi bor nära!!
Ska visa er lite bilder imorogn från idag om jag hinner fixa till dom.

1 kommentar:

Anne sa...

Härligt med sådan go och tjock is. Vår is här är ju havsis och den är lite läskig att gå ut på tycker jag.

så fina bilder du levererar.

Kram Anne