söndag 6 februari 2011

En utmaning från Marica.

Fick en liten utmaning av Marica och denna gången tänkte jag inte glömma bort den...
 
1. Hur länge har du bloggat?
2005.
 
2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Säkert minst 10-15 stycken men jag läser många pysselbloggar oxå så då blir det ännu fler.
 
3.Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
10 kanske?
 
4.Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja vad jag vet i alla fall och man ska ju alltid lita på bästisar men sen kanske man inte berättar ALLT i bloggen. ;o)
 
5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs gränsen hela tiden?
Nä är nog för privat ibland men men jag bjuder på det.
 
6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Skriver mest för att jag alltid gillat att skriva av mig.Förr skrev man ju brev till brevkompisarna men det gör man inte längre så då skriver man av sig i bloggen lite ibland istället.
 
7. Har du träffat folk i IRL (i real life) efter att ha fått kontakt med dom via bloggen?
Jajamensann! Superkul tycker jag.Särskilt när jag och Erika träffades, samma intressen osv vi hade superkul och har träffats flera gånger även om vi bor i olika städer.
 
8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja det tror jag beroende på vad man väljer att skriva tex.
 
9. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nackdelarna är väl när folk sätter sig och skriver elaka kommentarer till dig, jag personligen förstår ju inte varför man ens tar sig tid att skriva elaka kommentarer om man inte gillar bloggen eller bloggaren, eller varför man ens bemödar sig med att gå in och läsa en blogg när man inte tycker om den???Snacka om att lägga energi på fel saker och hålla på och vara elak mot andra människor förstår jag inte ens vitsen med???Och framför allt när man inte ens vågar stå för den man är när man skriver något elakt utan måste vara anonym.
Men det är nog den enda nackdelen jag själv stött på, annars har det faktiskt mest varit positivt tycker jag för man träffar oxå många TREVLIGA människor som man annars kanske inte skulle ha mött.
 
10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja det tror jag faktiskt. ;o) Jag gillar att blogga trots de elaka människorna som tursamt nog bara dyker upp nån enstaka gång.


Jag utmanar:
http://millaflower.blogspot.com/
http://tankarfrantallbacken.blogspot.com/          
http://flimmerochflummer.blogspot.com/   
http://kraksangmittilivet.blogspot.com/   

Kram Malin                                      

4 kommentarer:

Anne sa...

åå, Malin... Detta var väl en utmaning som heter duga. Det blir spännande att se vad jag lyckas få fram...;-)

Kramizar Anne

Heidi sa...

oj, tack för utmaningen. Ska ta mig an den nån dag den kommande vexkan nu! :)

Anonym sa...

Tjitt utmanar du mig. Jag ska ta tag i det. Men inte idag. Måndagar är inga bra dagar då jag mest vill inte göra någonting.

Milla sa...

En kluring! Kommer imorrn! Kram Milla