lördag 22 oktober 2011

SÅ skönt!

Den som varit hemma hos mig vet ju att jag haft alla dessa sladdar i vardagsrummet som man fått hoppa över när man går igenom rummen.När vi flyttade in i huset så var det i stort sett bara ett enda uttag i varenda rum vilket innebär att vi får dra nya uttag lite här och där. I vardagsrummet hade vi förr en stor bokhylla ståendes för denna dörren och sladdarna gömdes under denna då det var förlängningssladdar hit och dit till sovrummet.
Efter att vi tog bort bokhyllan och öppnade upp så har ju dessa sladdar legat ivägen en bra tid nu..
Jag hade redan sorterat och tagit bort en hel del sladdar här då vi tog bort det stora skrivbordet med den stationära datorn på men några sladdar blev ju kvar.Och dessa hade en förmåga att alltid fastna i föttrena när man skulle gå här.
Så igår var mammas man äntligen här och hjälpte mig med detta, drog nya uttag i sovrummet så vi slipper ha massa förlängningssladdar överallt...
Vi fick ju dra fram de stora garderoberna med så nu fick man städat där bakom så det var ju bra, var bara liiite dammigt  he he he och kan ni tänka er, idag är det inga sladdar som trasslar in sig i fötterna längre!!
Fy fan så skönt det är! Ännu en sak från den där to do listan som är borta!!
Jag är SÅ tacksam att mammas man kan hjälpa mig med sånt här, tur vi har en elektriker i familjen när det är såhär hi hi hi.

Annars har det varit fullt upp som vanligt, jobbar ju på med mina uppdrag bäst det går på dagarna när jag slutat jobba och allt annat som hör ett hushåll med 2 barn till.Har varit otroligt trött de sista 2 dagarna så igår var det en mamma som knoppade redan 21:06 här. Min hosta börjar bli något bättre men istället har jag nu fått blåsor på läppen vilket är mindre kul och jag känner att det även kommer i näsan antagligen för att man snyter sig så mycket.Nu hoppas jag att det här förkylningseländet kan vara över snart!!

Ikväll tänkte jag mysa lite i soffan med barnen och kika på "Hur många lingon finns det i världen" som jag fick låna av Janne på jobbet.Ska vara väldigt bra säger dom så det hoppas vi på.Lite popcorn och julmust får det bli till.
Men tills dess får jag jobba vidare med tvätten här hemma och så ska det scrappas lite för Kristinas och så vidare och så vidare...
Kram Malin

1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Du är ju helt otrolig till att ORKA....du har så många saker på G...
förstår att det var skönt att slippa sladdar...det finns inte något värre...om inte annat brukar ju mycket damm fastna där
Ha nu en skön kväll med barnen
Kram Inga