söndag 2 oktober 2011

Trädgården får gå i ide och jag är sjuk... :o(

Det började för flera dagar sen då jag hade lite ont i halsen på morgonen men det gick över efter nån timma när man hade gått upp.I 3 dagar nu har jag fått mer och mer ont i halsen och haft ont i halsen hela dagarna men imorses hade jag så ont i halsen att jag knappt kunde svälja mitt saliv!
Jag har verkligen varken TID eller RÅD att vara sjuk nu egentligen!!
Jag som jobbat över så mycket vill ju inte vara sjuk nu!
Men är det såhär imorgon så får jag nog låta kroppen vara hemma och vila lite, kanske är det kroppens sätt att säga ifrån att jag jobbat för mycket den senaste tiden??
Har gjort 55 timmar övertid på 5 helger nu.....
Känner mig helt SLUT i hela kroppen om jag ska vara ärlig, tycker inte alls om dessa förkylningstider för det är det jag antar att det är i kroppen på mig.

Igår hade jag ju barnen här och skulle egentligen ha vilat igår men det får bli idag istället.
Igår föröskte jag börja röja lite i trädgården inför vintern men jag fick bara klippt och krattat på baksidan sen orkade jag bara inte mer.Blev helt slut på det lilla och alldeles genomsvett trots att jag knappt tyckte att jag gjorde nåt.
Barnens pappa fick hjälpa mig att äntligen plocka ner studsmattan så det fick jag in i skjulet i alla fall men möblerna orkade jag aldrig bära in.Det får bli en annan dag.

I lördags skulle jag egentligen ha rivit mitt altan tak men snälla Mattias va här och gjorde det på fredagen när jag jobbade över.Vilken överraskning och så himla snällt! Blev så överraskad, men GLATT överraskad såklart!
Nu ska här bara städas upp och få in alla möbler osv inför vintern sen.Jag får ta lite i taget.
Plockade in mer tomater igår oxå, plantorna ligger nästan helt ner i landet nu då det blåst så mycket.Verkar inte spela nån roll hur mycket jag försöker stötta upp dom så hittar dom nåt sätt att blåsa ner på.
Nästa år får det INTE bli 3 plantor, tycker vi fått hur mycket tomater som helst på dessa.Några har mognat och ligger i kylen så några skickade jag med barnen till pappa igår när de åkte tillbaka dit.Nästa år blir det en, högst 2 plantor om barnen vill ha varsin!

Nåja lite i taget så ska nog även min trädgård bli klar inför vintern men nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen igen och vila lite!
Kram Malin

2 kommentarer:

Jessica sa...

Krya på dig Malin!
kram jessica/mammamail

skapa och inreda sa...

Hej mMlin!
I dag så fick jag ditt paket :)
Blev så glad över de fina sakerna.
Det låter som om du har halsfluss, du måste äta penicillin då går det fort över. Inte roligt att vara sjuk, hoppas att du kryar på dig.
Många kramar
Annika