torsdag 6 oktober 2011

Ett STORT projekt!

På mitt hus är det källare.
Jag har ingen inredd källare i mitt hus.
Jag hoppas att någon gång i framtiden kunna få en inredd källare men först är det ganska mycket som måste göras innan man kan komma dit.
Jag har satt mig själv på ett STORT projekt i vinter.

I källaren har jag 3 rum samt en hall med egen ingång och en liten matkällare.
Källaren är ganska stor egentligen och här finns massor av bra utrymme som man skulle kunna utnyttja om man gjorde i ordning i källaren.
Men det är ett stort projekt och det kostar massor av pengar såklart.

Mitt hus är aldrig dränerat sen det byggdes så det är ett måste för mig och som jag hoppas ev kunna göra inom en snar framtid.När dräneringen är gjord skulle det ju vara kul att få börja göra i ordning källaren så att man kan utnyttja dessa rum där nere, lägga golv osv osv....

Men INNAN jag kan göra detta måste hela källaren röjas upp.Källaren har varit som nåt stort förråd där både jag och exet kastat ner massa saker som vi inte använder längre.Det står även kartonger kvar som vi inte ens packat upp sen vi flyttade in i huset.Det var ganska bra iordning här ett tag MEN sen fick jag översvämning här, "syrummet" och "tvättstugan" var de rummen som drabbades värst så vi fick bokstavligen kasta in alla saker i det sista rummet för att rädda så mycket som möjligt från vattnet...och sen dess har det stått så.Jag har varken orkat eller haft lust att ta tag i skiten där nere.

Men nu har jag bestämt mig för att jag MÅSTE få ut alla skit, rensa och kasta allt som ska till tippen, gå igenom gamla kartonger och annan skit som hamnat här nere för det ser INTE kul ut...som ni ser ;o)
Min källare skulle kanske platsa i " How clean is your home"? hi hi hi ;o)

Som tur är är det ju inte äckligt skitigt osv här utan mest stökigt.
Som ni ser har jag inga riktiga golv utan det är det första jag skulle vilja lägga in här nere, nu är det bara betong eller vad det nu är.I hallen ser ni t.o.m där vi grävt upp förra året och lagt in nya rör i huset.
Jag skulle tippa på att mer än hälften av allt som ligger här nere ska till tippen eller Erikshjälpen för det är sånna saker som vi inte använder.Det är allt från möbler till husgeråd...allt finns verkligen här nere.

Och som ni ser har jag en hel del att göra...därför har jag gett det hela hösten och vintern.
Till våren ska det vara klart.

Jag var nere idag en stund i källaren och jag vet nästan inte vart jag ska börja men jag har så smått börjat röja lite på bordet med det rosa skåpet som ni ser på sista bilden. Jag orkar ju tyvärr inte så mycket nu när jag är sjuk men på 20 minuter fick jag med 2 soppåsar upp med skräp som kastats.
Det är ju i alla fall en liten början.... Nu är det bara resten kvar! ;o)

Kram Malin

1 kommentar:

Anne sa...

Hihi, ibland är det kanske tur att jag inte har någon källare på mitt hus..;-)

Kramizar