lördag 9 april 2011

Mat...

Idag testade vi eller rättare sagt jag ett recept som jag hade hittat i en tiding.En höstig fläskfilegryta och det såg verkligen mumma ut på bilden i tidingen.Gillade de flesta av ingredienserna oxå så jag tänkte att det kan nog bli smarrigt!
Så jag följde receptet och lagade till det som man skulle.Tog dock bara en matsked dijonsenasp för jag är inte så förtjust i senap....
Och grytan såg ju god ut...
Men den va inte god...jo det gick att äta självklart men inget wow för mina smaklökar, och inte barnens heller.Smakade för mycket senap så gillar man dijonsenap tror jag säkert att man gillar denna grytan men som sagt.Inget för oss så det receptet kommer jag inte att göra igen även om det GICK att äta.
Så receptet åkte i papperskorgen..men nu har jag i alla fall provat.


Har sparat massa tidingsklipp på rätter som ser goda ut och det kanske är dax att börja prova en del.En del kanske är super andra kanske är som denna går att äta men ingen favorit och kommer aldrig att göras igen.
Men jag borde definitivt börja rensa i receptlådan och då måste man ju oxå prova recepten så ett i taget lite då och då så får vi se!


Men lite besviken blev jag ju allt då det såg så gott ut på bilden juh... ;o)
Kram

Inga kommentarer: