torsdag 19 januari 2012

Trötter

Idag orkar jag verkligen ingenting.
Tanken på att snart behöva gå till jobbet och stå där i 9 timmar är inte alls lockande idag.
Igår gick en arbetskamrat bort, känns HEMSKT, och det var väldigt svårt att somna inatt.
Tankarna mal och det är ganska tätt inpå min farfars död oxå så allt kommer ju tillbaka.
Jag bara tycker det är HEMSKT, tragiskt och orättvist på nåt vis.
Nej igår var ingen kul dag det kan man inte påstå.

Idag vill jag mest bara ligga i sängen och sova men tyvärr måste jag gå till jobbet.
Som tur är så är det ju sista dagen så idag fuskar jag och tar bilen dit så att jag snabbt kan komma hem ikväll sen. Ska slänga mig i säng när jag kommer hem och bara sova!

Hoppas på att det blir en ok helg vi får väl se vad man hittar på nu när man är helt alena i helgen.
I veckan har kag målat lite bilder som jag tänkte göra kort av:
Om jag orkar och inte sover bort hela helgen för det känns som om jag skulle kunna göra det just nu.

Ja, man ska inte ta livet för givet.
Och kanske skulle man börja leva och inte bara "sitta av tiden"....

Kram Malin

3 kommentarer:

Anne sa...

Tråkigt för dig, och för familjen, till din kollega. Hemst är det när någon i ens närhet går bort....
Visst är det märkligt att man kan vara så trött hela tiden, får nog köpa på mig någon dekockt med upp-piggande..;-)

Ha en trevlig, utvilande, helg.

Kram

Grodmamman sa...

Jobbigt när nära och kära går bort!
Fina bilder du gjort och vad skönt att du är en bit på väg i källaren!:)
Kram

Graadskan sa...

Hej Malin!

Så hemskt att personer i din närhet gått bort.
Oavsett anledning så är det alltid lika tragiskt...
Man blir verkligen medveten om hur bräckligt livet är och hur fort allt kan ändras för alla av oss...
Vi kan dock inte gå och tänka så, men däremot leva i nuet och uppskatta det vi har!

Ta hand om dig!
Varm kram,
Camilla