torsdag 5 januari 2012

Källarkaoset...

Kommer ni ihåg att jag skrev och visade bilder på min källare??
Det är ju mitt höst och vinterprojekt och jag har bara fått lite påsar rensade och slängda än så länge där nere.
För all del mycket bättre än ingenting såklart!
Idag har jag dock damsugat och städat den hörna dit linneskåpet ska ställas.
Nu är jag bara på jakt efter några starka bärare för skåpet är blytungt kan jag tala om.
Men jag kommer ringa och leta hela dagen tills jag hittar några som kan hjälpa mig för NÄR jag fått skåpet på plats då kan jag verkligen börja rensa och ställa iordning där nere!

Bara att ha fått denna lilla hörna städat idag känns bra.
Jag hatar allt som ligger i huset och skräpar och bara tar plats.I år är det året då huset ska RENSAS UT, och det riktigt ordentligt oxå.
Dock kan man ju inte hålla på med 10 ställen samtidigt för då slutar det med att inget blir klart så källaren är perfekt att börja med då det där nere är mest skit som faktiskt bara ska bort och kastas eller ges till fredsverkstan osv osv.

Har jag ordning i källaren behöver jag inte ha massa saker på 10 olika ställen bara för att få plats med det, nej då har jag mitt linneskåp med sparade saker samt den lilla matkällaren och mer får det helt enkelt inte bli.
Det väller över av saker som man inte använder, som bara ligger och tar plats och samlar damm.
Jag tror jag kommer bli så mycket lugnare i själen då huset inte längre kommer svämma över av gamla saker som man inte använder men inte kan kasta för att det inte är nåt fel på det.
Nej nu åker de sakerna till fredsverkstan, kastas eller ges bort.

Vilken känsla!
Det är SÅ SKÖNT!

Kram Malin

2 kommentarer:

Anne sa...

Jag hade varit lycklig om jag hade en stökig källare..;-)

Kram

Grodmamman sa...

Är helt övertygad om att du kommer att må bättre när källaren blir rensad och röjd!:) Är ju så skönt att bli av med saker man inte använder eller behöver längre!
Lycka till!
Kram