lördag 11 juni 2011

Ryggträning...

JÄKLAR vad jag har haft ont i min rygg i helgen!
Jag vet inte om det är för alla omställningar jag haft på jobbet i veckan men sista arbetsdagen va jättelugn för min del.Eller om jag har legat konstigt när jag har sovit?? Jag har hemsk värk och hugg hela tiden i ryggen.Jag har svårt att vrida mig för då gör det ont som satan.Jag är SÅ trött på min rygg så det finns inte!
Idag började jag med en ryggövning, plankan.Jag körde den på sjukgymnasten när jag gick där för ett par år sedan.Bra träning för både rygg och mage så nu ska jag göra den varje dag här hemma tänkte jag.Jag kommer ju få hålla på ett bra tag innan man märker nåt men det är bara att köra på.Jag är SÅ TRÖTT på att känna mig som en gammal tant hela tiden som har svårt att röra sig.Och folk som har svårt att fatta att man har ont bara för du har en åkomma som inte syns, t.o.m läkarna tittar skeptiskt på en precis om om man bara är lat...Dom FATTAR inte att det är SVÅRT och GÖR ONT att röra på sig!Min högsta önskan vore att få en rygg som inte värker och gör ont.Ingen läkare hittar helle rvad det är som är fel och det är väl därför de bara tror man är lat..precis som om man tycker det är KUL att gå till doktorn och spendera massa pengar på ingen hjälp alls.Jag skiter i läkarna nu de gör ändå inget.Antingen går det käpprätt åt helvete eller så får jag försöka med mina övningar som jag lärt mig hos sjukgymnasterna och hoppas att det i alla fall inte ska bli värre! Kanske tar de mig på allvar den dag jag inte klarar av att ta mig ur sängen längre??

Jag har börjat äta lite Omega3 oxå, mina leder knastrar när jag går i trappor eller när jag ska göra mina knäböjövningar jag fick senast hos sjukgymnasten.Låter helknäppt.Gick till läkare som sa att jag skulle äta Omega3 och smörja upp lederna lite...så jag gör väl det då......

Och nej jag är inte en fet latmask, jag blir bara fet av att ha svårt att röra på mig! 

// Malin

Inga kommentarer: