tisdag 3 maj 2011

Rensa ut!

Oj vad jag är dålig på att blogga märker jag nu för tiden.Det har ju varit ganska fint väder här så det blir inte alls så mycket tid vid datorn då.Nu har vi dock haft lite mindre bra väder några dagar och jag försöker hinna med lite inne.När det är fint väder har jag ingen som helst lust att vara inne och städa och greja utan det får bli nu när det är dåligt väder och det tar ju lite tid som de flesta vet.

I alla fall skulle jag fortsätta min städdag här idag, började igår med att försöka plocka ordning här i huset ( det är tur man inte får så mycket besök för det har sett ut som kriget här...) diska, tvätta osv osv.Och idag har jag fortsatt med tvätten, diskat lagat mat osv som man tyvärr måste göra.Bad dottern att börja rensa sin garderob så vi ser vad hon har för kläder och vad hon behöver.Skickade med en påse upp som jag sa hon kunde vika ihop och lägga kläderna i..tjena...vad hade jag väntat mig?? Nä när jag skulle komma upp och hjälpa till låg mer än halva garderoben i en hög på golvet så det var bara att sätta igång och börja vika ihop kläder och packa i påsar osv.Sen tog jag även sonens garderob när jag ändå höll på så det har mest blivit sånt idag istället för att damsuga och skura golv som jag skulle ha gjort.
Nåja det är ju en dag imorgon oxå ...
Det här var vad vi fick ihop i försmå kläder och utklädningskläder som vi nu rensade ut..BARA 8 fulla kassar.....
Ja lika bra att börja tvätta och fixa till försäljning då så det inte blir lika mycket liggandes som sist då jag hade hela garderoben i hallen full av kassar med försmå kläder som jag inte orkade ta tag i.Men jag får ta lite i taget nu hade jag tänkt för jag behöver verkligen de extra kronorna som det kan bli av det.
Nu ska jag fortsätta här innan jag kommer av mig helt.
Kram Malin

2 kommentarer:

Malin E sa...

tjej gissar på 140-164 finns nog några saker som är nåt större oxå, typ xs osv, pojk, är nog 134-140 typ...
Kram MAlin

Anne sa...

Det är så himla skönt att rensa i röran. Golven springer ju inte ifrån en direkt så de kan man ju ta en annan dag.

Trevlig helg önskar jag dig, masor med sol och värme har de lovat här hopas du får samma väder.

Kram Anne