lördag 21 maj 2011

En riktig trädgårdsdag!

Har varit ute massor idag.Jag älskar det här vädret även om det kunde blåsa mindre.MEN eftersom jag jobbat i trädgården har det varit superskönt när det har blåst lite oxå för man blir ju lite varm av att hålla på med allt.Ja i alla fall tjockisen jag. ;o)


Började dagen med att åka ner och köpa massa planteringsjord, snälla Mattias hjälpte mig så vi kunde ta hans kärra.Hade ingen lust att slänga ut 310:- bara för att få det hemkört liksom. Hem med kärran och sen var det bara att köra skottkärra på skottkärra tills den gamla sandlådan va full.Min skottkärra har ju dåligt däck så det va knappt nån luft i, snacka om trögkörd men till sandlådan skulle jag banne mig med all jord!
Nu ska här planteras jordgubbar, smultron, kanske lite blåbär, dill, persilja, gräslök osv osv.Vi får se om det funkar.Det gamla landet till vänster ska sen grävas upp när jag tagit mina jordgubbssticklingar och där ska jag bara kanta med 2 brädor och sen ska det bli en liten rödavinbärsbuske där hade jag tänkt.Tror det blir bra.

Jag har även rensat upp, sopat och fixat ordning altanen så att vi faktiskt kan börja sitta där.
Det blev stor skillnad när det blev klart.Nu skulle man bara vilja ha en ny fin utemöbel här oxå så man fick det lite mysigt, eller ja så mysigt man nu kan i alla fall med den här platsen...fniss...

Har även tvättat 4 maskiner tvätt idag och hängt ute.Torkar ju supersnabbt nu när det blåser lite oxå, perfekt.Hann faktiskt med att ligga i solen en timma oxå.
Kram Malin

2 kommentarer:

Milla sa...

Härligt Malin! Visst är det härligt när man kan SE resultat av allt man gjort! Har grejat en massa i trädgården med idag, vädret var verkligen perfekt arbetsväder. Blir man trött får man slänga sig en stund i grögräset och vila lite. Kram Milla

Anne sa...

Så gott när man får omedelbara resultat, som att rensa ogräs.. så skönt när det syns att man gör något, det är ju då man får arbetslust..:-)

Kram Anne