söndag 22 maj 2011

Så va dessa dagar över.

Ja denna helgen vill säga.Jag tycker inte alls om att ledigheten går så fort hela tiden.
Helgen har mestadels ägnats åt trädgården för min del.Ser ju ut som en tattar familj bor här så jag måste verkligen ta och rensa upp och försöka få lite ordning på trädgården och jag tycker ändå jag fått en hel del gjort denna helgen här hemma.

Med tanke på att jag ofta får ta pauser för att ryggen ska klara av det så går det ändå framåt tycker jag.Jag har fått hela terrassen gjord denna helgen, jag har fått iordning i det nya landet så att det nu bara är att plantera där i.Jag har börjat rensa runt nya landet och jag har idag faktiskt fått rensat framför garaget.Känns superskönt! Ett steg i taget, eller hur! Nu ska ogräset mellan plattorna förhoppningsvis hållas efter med round-up! ;o)
Ser i alla fall bättre ut än innan och det är huvudsaken.Jag vill ha klart till semestern så jag slipper känna när jag är ledig att det är så himla mycket att göra hela tiden.Kanske kanske kunde jag börja måla vardagsrumsfönstret på framsidan istället, vore ju skitbra! Vi får se helt enkelt.

Idag har jag varit ute och övningskört på hojen i lite mer än 1 timma.Först ner en sväng till industriområdet så jag fick öva lite först.Sen körde jag till och från Korsberga och det var jättebra att känna på det oxå.Annorlunda givetvis att köra själv än att bara sitta bakpå.Jag känner verkligen vad jag behöver öva mer på och vad som är lite lättare. Men öva måste man ju alltid innan man lär sig nåt så är det ju bara.Kul i alla fall.

Nu ikväll har barnen fotbolls träning så jag var ute en stund i trädgården och rensade klart på ett ställe, plockade undan lite saker osv och sen gick jag bara runt och NJÖT en stund av det fina vädret, alla träden som blommar och att det var så skönt ute.I LOVE IT!! Jag vill aldrig att det ska ta slut!!
När barnen kommer hem från fotbollen får det bli lite kvällsmat och så ska vi baka en micro-kladdkaka och äta med jordgubbar och glass till.GOTT! Det får bli vår avslutning på denna fina helg helt enkelt!
Kram på er.
Malin

Inga kommentarer: