måndag 28 mars 2011

Tomater!

I år gör vi ett nytt försök med våra TOMATPLANTOR, men i år sår vi dom själva ända från grunden tänkte vi.Så igår när barnen var här gjorde vi iordning några krukor, 2 var åt barnen, och satte några frön.
Nu hoppas vi att vi ska ha lite tur och att några av fröna tar sig i alla fall!
I år ska jag gräva ur sandlådan, fylla på med matjord och så ska det bli land där i.Jordgubbarna ska flytta upp sen ska jag så lite dill,persilja,gräslök osv som man använder på sommaren hade jag tänkt och där jordgubbarna nu vistas ska det få komma ner en rödavinbärsplanta.
Tror att det kan bli riktigt bra!
Sår ni något och vad?
Kram

1 kommentar:

Anne sa...

Klart det blir bra, här ska det odlas i pallkragar. Jag har faktiskt sått tomater oxå men ska nog "stödköpa" en planta eller två oxå. Dill, persilja och gräslök ska oxå ner men köpte rädisor och rödbetor som jag ska försöka få till oxå.

Ha en bra dag.

Kram Anne