lördag 12 maj 2012

Lite nytt!

Ja så var jag här igen.Inne på v 4 med LCHF och jag börjar bli riktigt trött på det. ;o)
Det är inte bra att vara både kräsen och inte gilla att stå vid spisen känner jag när man ska hålla på med det här och sen dessutom när man ibland måste laga 2 olika måltider så är det ännu mindre kul. ;o)

Det som är bra är ju att man verkligen går ner FORT, nu har jag inte vägt mig ännu denna veckan men jag känner ju på mina byxor att jag har gått ner i vikt.Dom sitter inte åt i midjan längre och gör ont och bara DET är ju helt underbart! MEN jag vill äta sånt som jag tycker är gott, sånt som smakar bra.Det är inget roligt att bara äta för att man måste trots att det inte smakar så superbra enligt mina smaklökar SÅ jag kommer antagligen gå över till Viktväktarna på måndag. Jag har kört det förr och det funkar bra det vet jag även om man där får räkna points istället.

Det jag kan känna mig lite rädd för är att den här PIGGHETEN jag känt av LCHF kommer försvinna.Har ju inte känns mig såhär pigg på FLERA ÅR om jag ska vara helt ärlig och det är en  fantastiskt skön känsla! Det är väl för att man inte längre har sockret i kroppen men frågan är ju om även detta med mjöl osv oxå spelar in eftersom man inte ska äta bröd, pasta osv osv.....om jag byter så får vi se.Jag ÄLSKAR ju att känna mig piggare! ...och jag längtar efter FRUKT! Kollade i mina vv böcker idag och det är mycket frukt man kan äta där i som är 0 pionts och bara det är ju en fördel för min del!
Men fortsätta ner i vikt det MÅSTE jag....på ett eller annat sätt! ;o)

Igår var jag ju i stan och handlade och hoppade in en snabbis på Hem&Hobby för jag skulle köpa tvål och tandkräm osv osv och hittade denna helt ljuvligt fina smyckeskrin.100 spänn och jag kunde helt enkelt inte motstå det fina skrinet.Nu ligger de få smyckena jag har nedslängda i nattusbordet och är bara en himla röra hit och dit och man hittar inget.Så..trots att jag egentligen inte fick ( för mig själv ) så köpte jag det söta skrinet....

Nu ska jag ha tag på något och sätta på väggen ovanför den här byrån oxå så det slipper se så tomt ut...
Kram Malin

1 kommentar:

Åsa sa...

Snälla Malin - fortsätt med LCHF! Vad är det som inte tilltalar dina smaklökar? Eller är det bara saknaden av frukt du känner? Man behöver inte äta strikt LCHF, för att fortsätta känna sig pigg, du KAN äta EN frukt/dag utan att rasera allt. Håller tummarna att du orkar stå fast vid LCHF's underbara värld av mat.
Har inte kunnat kommentera din blogg tidigare, men har varit in och kikat här i flera år. Hittade hit via Pyssel.net, och beundrar dina fina scrappade kort - de är UNDERBARA!
Kram på dig du fina!
Åsa (aka Åsa72)