torsdag 17 maj 2012

- 5,2 idag....

när jag fuskvägde mig lite.
Men idag "fuskar" vi oxå både jag och sonen eftersom det är marknad här i stan.Det är ju bara marknad 2 ggr om året så idag får det vara ok!

Fuskvägde mig i alla fall lite imorses eftersom jag är inne på att börja med vv nu på lördag istället.Är otroligt trött på allt kött och jag tycker det är skitjobbigt att laga all denna maten för jag förstår ju att ungarna inte vill äta samma som mig hela tiden.Kör jag VV kan vi äta precis samma mat , hela tiden.

Så nu har jag börjat förbereda mina vv grejor, har ju massor sen jag gick där för typ 12 år sedan eller vad det nu blir och eftersom jag faktiskt sparat allt så kör jag med det.Tror det är nåt nytt på vv nu igen men jag kör de vanliga hederliga pointsen som jag gjorde på den tiden hade jag tänk, tror det blir bar.Kanske kan jag hoppa in med nån vecka eller 2 och köra lchf emellanåt om jag vill att det ska gå fortare ner.Det tråkiga med vv mot LCHF är ju att det går ju inte lika fort nedåt he he he Men å andra sidan så lär jag mig ju att ära "normalt" igen istället.Bara det går NER så är jag nöjd! Annars får jag väl byta igen och stå ut med LCHF några veckor till sen!

I alla fall så gjorde jag LCHF choklad muffins häromdagen, självklart inte som vanliga muffins men helt ok med grädde och jordgubbar till för att få denna lite chokladsmaken från en kaka.
Här är receptet:
Ingredienser:
50 g smör
50 g 70% choklad
3 ägg (färska)
50 g (1 dl) hasselnötter

Gör så här
Hacka hasselnötterna.
Vispa ägggulorna poröst och länge.
Smält chokladen tillsammans med smör.

Vispa äggvitorna väl och hårt för sig tills man kan vända på byttan.
Blanda äggulorna, hasselnötterna tillsammans med choklad- och smörblandningen.
Vänd sedan ned äggvitorna försiktigt i blandningen.
Häll upp smeten i myuffins/bull-formar med en sked.
Grädda i ugn cirka 20-25 minuter i 150 grader.



Receptet hittade jag HÄR!


Det blir lite sporadisk bloggning just nu.Sitter inte alls mycket här vid datorn, jag varken hinner eller orkar så mycket nu när barnen bor hos mig på heltid.Det är full rulle från det man går upp tills jag slutar jobbet på morgonen kl 06....


Idag har vi i alla fall varit på marknad här i stan.Är ju 2 ggr om året. Amanda gick med sina kompisar men jag och sonen gick ihop och spanade in stånden....
Tog bara en bild i backen vid tivolit resten av marknaden på våren är ju alltid uppe vid torget.Men det va ganska mycket folk.Sista bilden är på Jeppe med sina nya kläder, 2 kepsar, 1 t-shirt och en luvtröja fick han välja.....får se när jag får av honom detta he he he


Kram Malin

1 kommentar:

Anne sa...

Jag har aldrig vågat köra LCHF rent ut för att jag hade dött av längtan efter frukt... Men något måste jag göra, det här funkar inte längre... måååste ner i vikt...

Bor barnen heltid hos dig, har ni inte haft varannan vecka precis som jag eller har jag missat nått..:/

Kramizar mitt i natten..