söndag 20 maj 2012

Lchf i 5 veckor...

har verkligen varit en bra kickstart.
Mina 5 veckor slutade med exakt -5kg på vågen vilket jag såklart är supernöjd med!
MEN nu tänker jag gå över till VV istället.
Dels för att jag är så kräsen så LCHF maten blir väldigt enformig för mig som inte äter så mycket och dels för det blir jobbigt när man ska behöva stå och laga 2 olika rätter nu när barnen bor hos mig på heltid.Det blir för mycket jobb och för mycket disk och tar alldeles för lång tid känner jag och jag VET ju att VV funkar även om det tyvärr inte går lika fort.
Dock rekomenderar jag verkligen LCHF till de som äter et mesta för det FUNKAR verkligen och vill man gå ner i vikt så går det ju SNABBT! Vilket ju jag gillar! Kanske kan man köra en vecka eller 2 inimellan sen...vi får se ;o)
 Men som sagt nu får det istället bli VV några veckor så får vi se hur det funkar.Jag kan äta samma som barnen bara att räkna om i points, jag kan äta mycket frukter som inte är några points osv osv så jag hoppas att det ska funka och att jag INTE ska ge upp.Behöver gå ner MINST 10 kg till så jag håller mina tummar!
Vägde ju in mig på LCHF igår men jag börjar köra mitt VV imorgon måndag hade jag tänkt så nu ligger alla mina böcker osv framme för detta och jag har på datorn fixat så jag kan skriva ut lappar att fylla i osv osv.Lätt som en plätt och sen tidigare så vet jag ju att även barnen gillar denna maten vilket är MYCKET bra!

Egentligen är jag ju inte mycket för att tala om för folk att " nu ska jag banta och gå ner i vikt, för jag SKÄMS ju över mig själv att jag gått och blivit så här tjock såklart, MEN nu ska jag försöka göra nåt åt det och då kan man lika gärna tala om det så slipper folk "tjöta" ;o)
Men så är det och NU KÖR VI... he he he
Tyvärr kan jag väl inte räkna med lika mycket nedgång och i början nu kommer man kanske inte gå ner eller kanske t.o.m gå upp nåt då man börjar äta annorlunda och bröd osv igen.Nåja vi får se men jag kämpar på så gott det går!

Kram kram!

1 kommentar:

Anne sa...

Du är såå himla duktig..!!!! grattis till dig.

Du har en blogg i din lista som heter "lantliv på holm" den ligger nästan hemma hos mig och hon har massor med fint, bara att se hur hon bor och hur butiken är belägen är värt resan dit..:)

Kram