lördag 12 maj 2012

Pizzakväll!

Ikväll har vi haft lite pizzakväll här hemma.
Jag har ätit en SKITGOD lchf pizza!! Jesper tyckte oxå att den var supergod och det luktade gott i hela köket medans vi bakade denna.
Hoppas n att dottern oxå tycker om den när hon kommer hem!!
När jag skulle göra bottnarna så var det ju inte precis så man trodde "smeten" skulle bli goda bottnar!
Jättelätt att göra, inte särskilt många ingredienser och inga "konstigheter" i alls! Passar mig alldeles perfekt så nu blev jag ju lite mer motiverad igen till att fortsätta med lchf ett tag så jag kan gå ner lite till.
Sa nog inte det i förra inlägget MEN jag har faktiskt gått ner 4,4 kg på 4 veckor och jag är JÄTTE NÖJD!
Det är ju det som håller en motiverad när man ser att verkligen HÄNDER nåt på vågen tycker jag! 1,2 kg ner denna veckan alltså och jag har nått mitt första delmål.Det firade jag i morses med 2 limp mackor till frukost.Nåt sätt måste man ju få fira på och sen är det bara på det igen!

Och nu när jag provade denna jättegoda lchf pizzan så känner man att det finns ju hopp om god mat till mig med...fniss...Denna lär jag alldeles säkert göra nästa helg oxå!Både god och mättande!
LCHF Pizza:

2 ägg
2 msk grädde
1,5 msk fiberhusk
½ tsk bakpulver
1 dl riven ost
salt, oregano, pizzakrydda ( eller vad du nu har hemma och tycke rom! )

Blandade ihop allt i en bunke, blir smetaktigt.
La ut på en plåt lagom tjockt så att det inte blev några hål och inte så tunnt att man ser bakplåtspapperet utan lite lagom sådär, runt nån halv cm tjock kanske.
200 grader in i ugnen och förgräddas i 15 min.

Sedan tar du ut pizzan och slänger på det du vill ha på som passar LCHF eller vad du liksom har hemma.
Jag hade krossade tomater, köttfärs, röd paprika , ost och med lite pizzakrydda uppepå.
Köttfärsesn stekte jag med salt, vitpeppar och svartpeppar , oregano och en skvätt krossade tomater som blev över efter att jag lagt lite på pizzabottnarna.
In ca 5 min igen i ugnen eller tills osten smällt eller fått bra färg.
SUPERGOTT!

Receptet hittade jag HÄR!

Vi köpte hem lite pizzasallad från pizzerian till oxå, vet inte om man får äta det men det är ju mest vitkål så...jag åt lite till i alla fall!
Kram Malin

1 kommentar:

Ullis sa...

Grattis till viktnedgången! Pizzasallad är helt ok. :)