onsdag 3 juli 2019

Pw, artros o fint väder.

Ja min semester har ju börjat och har nu pågått i 3 dagar om man ska räkna från i måndags. Men jag stämplade ju ut i torsdags kl 16:15 så egentligen räknar jag min semester sedan dess. Jag hade Amanda och hennes pojkvän här i helgen så det var full rulle ändå dock. ;)
Man kan säga att lugnet började i måndags....




Sedan jag slutade skriva här på bloggen så har jag ju fått konstaterad artros, framför allt i fingrar, tår och i ryggen. Vilket gör att jag får fruktansvärt ont i fötterna när jag tex går promenader, springer runt på jobbet för länge o inte kan vila fötterna osv. Inget kul alls. Jag slutade helt med mina promenader när det gjorde så ont i mina fötter att jag t.o.m blev tvungen att sjukskriva mig från  jobbet för jag klarade inte av att gå helt enkelt i så många timmar. Fötterna skrek när jag slutade. Jag kan erkänna att de gör de fortfarande, särskilt nu när jag jobbar 10 timmars dagar istället för 7 så det är ju värre så sett för mina fötter. Men man får bita ihop.Medicinen hjälper väl ytterst lite som jag fått men det är bara att kämpa på.Artros går ju tyvärr inte att bota.

Jag har nu, när jag gått på min semester, försökt ta upp mina promenader igen. Vissa dagar går hyfsat att gå då gör det mest ont i början och sedan lugnar det ner sig lite andra dagar som idag gör det ont hela vägen. Det är svårt att njuta av promenaderna alla gånger när det bara gör ont i fötterna och man bara vill sluta gå och det är synd för det är otroligt härligt att bara gå ut och gå, särskilt på förmiddagarna/mornarna just nu för det är väldigt lugnt ute just då. Men man får kämpa på den lilla rundan man har. Jag skulle ju gärna vilja få lite mer kondition igen och allra helst gå ner de kilona som jag gått upp sen jag träffade Peder, men den som lever får se. Små steg i taget så kanske man kommer dit en vacker dag om man har tur. ;) Vore ju kul om man kunde klämma några kilon tills man ska gifta sig i alla fall. ;)




Ha de gött!
Malin

Inga kommentarer: