lördag 6 juli 2019

Trädgårdsarbete

Eller rättare sagt rensa en jäkla massa ogräs....suck...finns det nåt tråkigare?? ;)
I alla fall så har vi hållit på med framsidan på vår garageuppfart idag. Vi började där för ett tag sedan för vi va helt enkelt tvungen att ta bort alla stenar runt trädet som är där för det växte så otroligt mycket ogräs och det har bara blivit värre o värre.

Det va så mycket  år att det va liksom ingen ide att försöka hålla på o riva upp det hela tiden. Så bort med stenarna och bort med allt ogräs riktigt ordentligt och sen på med stenarna igen. Det tog sin tid. Gubben har gjort det mesta av det men jag har hjälpt till ett par timmar oxå innan. Idag dock så gav jag mig på plattorna utanför och runt "rabatten" där alla buskar osv är och gjorde en bra bit ner. Vi har fortfarande en bit kvar och längst ner kvar på vår garageuppfart men lite i taget så...
Det blir nog bra när det är klart.

Det jag rensade sist på garageuppfarten på andra sidan där vi har vårt lilla bord, där är det reda lika mycket ogräs igen. ska spraya lite round-up där nån dag nr det blir lite finare o vindstilla ute. Många tycker inte man ska använda det men jag tycker det är superbra. Jag använder det mellan mina plattor men ingen annanstans.




Vädret var perfekt för utomhus arbete idag, lite småmulet men skönt. Sen började det småregna vid 14 tiden så då fick vi avbryta för idag. Men tyckte vi fick ganska ok gjort idag ändå. Det är ju semester.... ;)

Malin

Inga kommentarer: