tisdag 8 januari 2013

Nya tag!

Jaha ja, så gick man upp 1,5 kg över julen.
Kan kanske bero på att vi var sjuka, gjorde ingenting och bara åt godis?? ;)
Nåja det ska bort igen och igår började jag köra lite LCHF igen, jag kör väl så länge jag står ut antar jag och idag blev det pannkakor till middag för mig.

2 msk fiberhusk
1 dl vatten
2 dl grädde
1 dl mjölk 3,5%
4 ägg
salt. 


Jag rörde ihop allt och hällde i fiberhusken det sista och vispa om. För mig blev detta 5-6 pannkakor i Ikeas lilla stekpanna så ska man bara göra till en person räcker det gott och väl att göra en halv sats.
Receptet kommer HÄRIFRÅN.
Stekte på 6-7 på spisen ( min går till 12 ) och man får steka dom ganska länge innan de blir klara att äta.

Mosade jordgubbar och vispade grädde till.Hade ju inte färska jordgubbar då det är mitt i vintern men det gick bra att tina frysta i mikron, låta svalna av och mosa, jättegott!

Ungarna fick oxå pannkakor fast vanliga då så det tog en bra stund att stå och göra 2 olika smetar och steka här idag. Men det är ju en ganska "billig" middag för att vara LCHF känner jag, man kan ju inte äta kött varje dag liksom.
Hoppas jag ska stå ut några veckor så man går ner några kilon igen sen får det bli vanlig husmanskost.
Tur man har en karl som börjar träna för sin cykling nu så det blir lite ordning och reda och slut med allt godis!


Kram Malin

Inga kommentarer: