fredag 11 januari 2013

Lchf smulpaj

På helgen när alla andra börjar bunkra upp med fika, godis och annat gottigt , ja då vill ju en annan OXÅ ha nåt gott i magen...
Idag testade jag en LCHF smulpaj som jag fick receptet på inne på en fb sida som heter Enkla LCHF tips och ni hittar den HÄR!

Måste säga att den faktiskt var ganska så god, kräsen som jag är! T.o.m hjärtat som INTE kör LCHF tyckte den var jättegod.
Förra gången jag körde LCHF så testade jag ju att baka en del men den gången hittade jag inget som direkt föll mig sådär jättemycket i smaken, det gick att äta men det var ju inget som jag kände sug efter eller som ersatte den goda "riktiga" fikan eller så. MEN denna pajen måste jag säga gjorde faktiskt det!
Ett bra LCHF FIKA!
Lchf Smulpaj:
2 port.
35g smällt smör
1-1½ dl mandelmjöl
1 tsk stevia eller liknande.
Riven cocos
Hallon eller andra bär som du nu föredrar.
Vispgrädde

Smällt smöret.
Smörja en form med lite av smöret som du smälte till kakan och bröa med cocos.
Blanda ihop mandelmjöl och stevia i en bunke, tillsätt smöret och rör om tills det blir lite degigt.
Lägg hallonen i botten på formen och klicka sedan över degen.Strö lite cocos över.
In i ugnen på 200 grader tills pajen fått fin färg.

Serveras med vispad grädde.
Åh så glad jag är att jag hittat NÅT som jag i alla fall kan fika med!!

Kram Malin

2 kommentarer:

Marie sa...

Ser gott ut!

Anne sa...

Ser himla gott ut, kan tänka mig att göra denna oxå. Din pannkaka ser himla smaskig ut. För mig passar nog LCHF bra, förutom..att man inte får äta potatisgratäng..!! det bara älskar jag...;)

Kram