söndag 18 december 2011

Nu är det uppe och klar!

JULGRANEN alltså!
Den har stått uppe sen i torsdags men eftersom jag kom på att min ljusslinga gick sönder förra året efter 21 år i min ägo ( mamma hade haft den innan och hon i sin tur hade fått den av mormor eller nån....BRA ljusslinga! ) så var jag ju tvungen att få tag på en ny.
Igår var då mamma i Skövde och hade lovat att kika efter en åt mig och köpte då med en hem till mig som jag ville ha.Denna ljusslinga har 32 ljus och det var perfekt! 16 ljus har varit så lite och jag har ju de senaste åren haft ganska stora granar om man säger så.Jag gillar när det lyser om dom!

Så igår då ÄNTLIGEN satte vi i ljusen och pyntade granen som stått och sett lite trist ut i 2 dagar utan massa pynt.
Men nu är vi nöjda och jag ÄLSKAR mysfaktorn som det ger i vardagsrummet!

Oj vad det ser tomt ut på mina väggar. ;o)
Men det kommer inte upp nåt på dom förräns jag vet vad jag verkligen vill ha upp jag hatar ju när det är massa hål i väggarna. ;o) Dock funderar jag nu på att förstora upp 2 foton på barnen och sätta upp så for jag får råd.....tror det skulle vara fint ovanför den långa bänken. Ja vi får se just nu njuter vi av vår gran i alla fall!

Nu är det bara lite tomtar kvar som ska upp men det får jag fixa i veckan, jag har inte så mycket "prydnadstomtar" som jag sätter upp faktiskt...

Kram Malin

2 kommentarer:

Anne sa...

Vad vacker din gran är. Vi har nog inte haft gran inne på ett par år, först för att vi inte hade massa barn hemma längre och nu för att vi inte har någon plats inne, å andra sidan så har jag hela skogen utanför, full av granar så blir det bara lite snö på dem så blir det nog julstämning här inne oxå...

Kramizar

Gittans Pysselsida sa...

Det var vackert med många ljus....vet inte om jag ska ha gran i år heller...har inte haft på två år nu...vet inte vad som händer med gran och katt...blir kanske som Musse och Pluto*hihi*
Ha en fin vecka
Kram Inga