fredag 16 december 2011

Här knallar det på...

Väldigt lugnt på bloggarna just nu jag hinner inte riktigt med.
Idag har jag faktiskt tagit ledigt från jobbet för att faktiskt försöka komma ikapp lite med allt.
Har fått en hel del gjort här hemma sen barnen gick till skolan.Tvättat 2 maskiner tvätt, samt hängt tvätt då, städat på övervåningen, plockat iordning på bottenvåningen, damsugat , diskat, bäddat osv osv.
Nu är det bara skura golv kvar som jag snart ska börja med samt sist så ska toaletterna skuras oxå.
Känns så skönt att vara ikapp lite hemma och slippa känna sig så där superstressad inombords för att det är så mycket som ska hinnas med inför julen.

Igår köpta vi gran.En förbannat DYR gran, stor och helt ok fast inte den finaste gran jag haft.Det blev en kungsgran i år igen för det var helt enkelt den finast vi hittade.NÄSTA år ska jag va ute på dagarna när det fortfarande är ljust ute samt att jag ska ha en vanlig gran.Jag saknar det goda grandoften!
Sen tycker jag egentligen inte en kungsgran är värd så mycket pengar för den kosta stund man faktiskt har dom inne. Så nästa år får jag helt enkelt börja leta lite tidigare och sen får jag väl leta på tills jag hittar en fin vanlig gran helt enkelt. Nu måste jag dock köpa en julgransbelysning för jag kom ju på igår när jag letade efter min att jag har för mig min gamla gick sönder förra året...trist. Den hade jag haft i 21 år och innan dess hade min mamma haft den och jag tror att hon i sin tur hade fått den av mormor eller nån.Så visst har den hållit bra min gamla ljusslinga och den var så himla fin i ljusen så jag kommer nog sakna den lite.De nya är faktiskt ganska fula tycker jag. ;o) På alla år jag haft min har jag även bara bytt 2 lampor i den, det är banne mig inte dåligt tycker jag!

Det ska bli så skönt när allting är klart hör hemma och man faktiskt kan känna att man kan börja NJUTA av julen och sedan julledigheten lite.Några få presenter ska vi köpa men det mesta vet vi redan vad det ska bli så det är liksom bara att fixa.Ska ta med barnen till skövde den 22:e då Amanda ska prova linser igen och så får det helt enkelt inhandlas det sista i både mat och paket och sen ska jag bara NJUTA!

Kram på er!

1 kommentar:

Gittans Pysselsida sa...

Du har ju hunnit undan jättemycket.
Sen har jag ju sett allt fint du gör för Kristina shopping.....har också hittat lite andra bloggar du har....har du mer än 24 timmar/dygnet?? *ler*
Jag önskar dig en fin helg
Kram Inga