onsdag 28 september 2011

Jobb jobb...

Jag gör inte mycket annat än jobbar nu.Jobbar jag inte på fabriken så jobbar jag hemma med mina mössor och lite sånt där som jag vill ha med till Julmarknaden.

Vi har produktionsövertid på jobbet och jag jobbar så mycket jag kan, även "vanlig" övertid blir det.Allt för att få ihop pengar så jag ska kunna klara betala mina räkningar och få lite mat på bordet.Det blir genast så mycket dyrare så fort det blir kallt ute men jag har fortfarande inte satt på någon värme här hemma.Jag ska hålla mig så länge jag kan så jag spar lite på mina slantar.Gillar inte den enorma skillnaden elen gör sommar mot vinter.För mig blir det en skillnad på mellan 3-3500:- i månaden! Och ni kan ju gissa hur det blir när jag går plus minus noll med lönen som det är nu...

Alltså måste jag jobba som en blå nu så länge vi får jobba över om jag ska kunna betala min el i vinter.Annars blir det till att låna eller ringa elverket och be att få skjuta upp räkningen och inget av det är särskilt kul.Tro mig jag har redan testat båda! ;o)
Nä vintern är INTE min grej, tyvärr. Inte när det kommer till ekonomin tyvärr, jag kan nog inte rekommendera att leva ensam med hus och 2 barn och ett mindre bra betalt jobb då.....

Förbereder lite inför julmarknaden och har fortsatt virka på mina mössor var dag nu, många av dessa på bilden har redan fått nya hem så det är bara att virka vidare....
I helgen ska jag låna en kärra och hoppas ev kunna börja riva taket på min altan så det blir gjort.Vi får se hur väder och ork är.
Kram Malin

1 kommentar:

Anne sa...

Det verkar som om du har fullt upp, jag skulla faktiskt vilja ha ett jobb som jag kunde jobba över på i bland..;-) Det funkar inte riktigt så när man är på en förskola.

Vilka superfina mössor du gör, man blir himla sugen på att beställa en, vad vill du ha för en mössa..?

Massa kramar Anne