tisdag 6 september 2011

Fullt upp och massa bak....

Jag är en mycket dålig bloggare just nu, jag varken hinner ELLER orkar med det riktigt just nu.
Har jobbat över som en blå de senaste veckorna eftersom jag håller på att bygga upp en ny tand som jag måste ha pengar till samt att jag måste spara ihop till en ny luftavfuktare till källaren.Så den senaste tiden har vi fått jobba över på vilken maskin vi vill på jobbet då vi har så mycket att göra så vi är några stycken som brukar jobba.Vilket har inneburit att jag bara varit ledig 2 dagar de sista 2 veckorna eftersom jag jobbat över en dag på helgen.13½ timma gjorde vi förra helgen och helgen innan det gjorde vi ett 12 timmars pass.Denna veckan ska jag oxå jobba över och det blir oxå ett 12 timmars pass på söndag vilket bara ger mig ledigt på lördag denna veckan.

Då har jag lovat barnen för längesedan att vi ska åka till Liseberg på lördag så det är bara att hålla det och åka samt att vi på fredag har kalas här hemma för sonen som fyller 11 år.
Egentligen skulle jag även på kalas hos syster på söndag men det får jag ställa in, mamma har med min present dit i alla fall.
Det är inte kul att jobba över men jag MÅSTE om jag ska ha råd med både tanden och en ny luftavfuktare och jag bara måste ha denna till källaren.Så det är bara att jobba och se glad ut.

Jag passar oxå på att baka lite här hemma så vi ska ha till kalaset, det blir både billigare och godare att baka själv men det tar ju lite tid.
Häromdagen gjorde jag en kladdkaka, idag har det blivit chokladbollar och så har jag bakat tårtbotten.Tårtan ska göras på torsdagkväll då jag inte riktigt kommer hinna på fredag innan släkten kommer eftersom jag jobbar.
Jättebra blev den och lätt va den att dela oxå, jättebra!
I veckan så skulle jag oxå testa att virka ett litet armband, det blev ett litet som Amanda ville ha.Detta är bara en test men den va kul att virka så fler lär det bli som jag ska smycka ut på ett eller annat vis sen hade jag tänkt.
Jag vill ju lära mig virka mer...ordentligt eller vad man ska säga men jag hinner ju inte riktigt med det och då är ju dessa småprojekt som bara tar typ 20 minuter att göra helt perfekta att lära sig på.

Nåja livet rullar vidare...
Kram Malin

2 kommentarer:

Anne sa...

Då är du ju en än gång nästan hemma hos mig denna sommaren..;-)

Ha en himla göörmysig dag på Liset..<3

Kramizar Anne

skapa och inreda sa...

Nu blir jag sugen på att baka jag med :)
Jag hoppas att du har fått mitt mail, jag har mailat dig tre gånger till den mailadress du har på din blogg.
Ha en bra dag.
Annika