torsdag 9 maj 2013

Det går frammåt!

Ja det gör det verkligen!
Peder har hållt på med vardagsrummet så att det faktiskt är så gott som klart nu.Idag ska listerna runt golvet spikas fast och sen SEN kan vi börja möblera!!! Tjoho vilken tur att det är långhelg nu! ;)





Här är det nästan klart med tapetseringen.
Nu kommer det ju ändå finnas lite kvar att göra så småningom då det ska komma upp en grå tegelvägg, men den kostar så det får ev bli nästa månad. Alla dörrar i huset ska oxå målas, de ska bli vita efter hand är det tänkt.

Jag har oxå satt 2 tomatplantor ute i växthuset, nu gäller det bara att komma ihåg att vattna dom oxå så att de inte vissnar.Vi får väl se om vi lyckas komma ihåg detta....




Ja så var ju det gjort.Köpte fröer till dill och persilja oxå ska väl så dom även om jag tror det är lite försent.Men kommer det så kommer det.
Jag har även börjat rensa mitt jordgubbsland här hemma.Ska plocka med mig lite stickllingar till " vårt nya hem" hade jag tänkt.Måste dock bara rensa hans ogräs i alla pallkragar.Och ska jag vara helt ärlig så åker nog en eller två pallkragar bort.Vi får se. Jag är ju ingen odlar människa. ;)

Även altanen hos Peder ( eller hos oss då ....) fick sig en rejäl omgång, bort med all skit, skurade möbler och dynorna i....
Nu kan vi sitta här, superskönt.Det vi nu ska göra på altanen är att sätta vita skivor under fönstren så det inte blåser rakt igenom hade vi tänkt.Så småningom ska ju denna altanen byggas om så det får helt enkelt duga så.Skivorna är vita så det blir nog bra även om man inifrån inte ser "staketet".


Lite härligt väder har vi oxå hunnit med såklart!














Oj oj massa bilder och långt blev det.Ska verkligen försöka blogga OFTARE istället så det slipper bli så hiskeligt långa inlägg och bilder.

Ha en skön långhelg alla!
Kram Malin

1 kommentar:

Ann Parknert sa...

Hej gumman! Tänkte skriva "hoppas du mår bra" men efter det här långa inlägget så verkar det inte behövas hehehe, du SER ut att må toppen! :)

Jag är så nyfiken på vart ert "nya" hem ligger? Själv ska jag ju bli skarabo snart, sorgligt men spännande på samma gång. Min karl är odlingsmänniska så vill du bli av med pallkragar så tror jag att han tar emot dem tacksamt :))

KRAM!